Rio Mare

Smanji sliku

Prednosti

Zahvaljujući visokom sadržaju belančevina, 100 g oceđene tunjevine predstavlja deset posto dnevnih potreba odrasle osobe, u kalorijama.

Dragocen izvor

Izvor belančevina
Zahvaljujući visokom sadržaju belančevina, 100 g oceđene tunjevine obezbeđuje desetinu dnevnih kalorijskih potreba odrasle osobe. Takozvane "PLEMENITE" belančevine lako se apsorbuju i neophodne su za rast i izgradnju tkiva jer nam čuvaju zdravlje i vitalnost tokom procesa ćelijske obnove.
100 g tunjevine u maslinovom ulju sadrži 18,5 g belančevina, što je više od svežeg goveđeg odreska iste težine. Kada uzmemo u obzir da odrasloj osobi dnevno treba onoliko grama belančevina koliko ima kilograma, tunjevina je nesumnjivo najbolji izbor za potpunu, zdravu i laganu ishranu.
Osim toga, budući da tuna nema vezivnog tkiva, deca i starije osobe lakše je vare. Belančevine u nekim ribama posebno su bogate argininom, aminokiselinom koju naše telo upotrebljava za sintezu nitroksida, koji je odgovoran za pravilan rad kardiovaskularnog sistema i štiti od ateroskleroze. Neki mali peptidi takođe imaju ulogu antioksidansa.

Bogatstvo fosforom
Fosfor je jedan od minerala najvažnijih za naše telo pa zajedno sa kalcijumom doprinosi zdravlju kostiju i zuba. Još jedna od ključnih uloga koju obavlja fosfor jeste održavanje ravnoteže nervnog sistema. Nutricionisti preporučuju unos 800 miligrama fosfora dnevno.
Kako je tuna jedna od riba najbogatijih fosforom, 100 g tunjevine u maslinovom ulju obezbeđuje oko 20% dnevnih potreba za ovim mineralom.

Izvor vitamina i minerala
Tunjevina je nesumnjivo jedna od najhranjivijih riba, ali je istovremeno i lagana i zdrava jer sadrži dragocene vitamine i nezasićene masti koje ne povećavaju nivo holesterola. Tunjevina sadrži dve vrste vitamina: vitamin B12, koji pomaže pri apsorpciji masti i belančevina, i vitamin PP (Niacin) koji pomaže pri pretvaranju hranjivih materija u energiju. 100 g tunjevine u maslinovom ulju garantuje oko polovinu dnevnih potreba za vitaminom PP, što je gotovo dvostruko više od govedine. Što se tiče vitamina B12, količina sadržana u 100 g tunjevine dovoljna je za naše dnevne potrebe. Riba je takođe važan izvor magnezijuma i fosfora, a osim toga znatno doprinosi unosu gvožđa, koje je prisutno u koncentracijama sličnim onima u mesu. Osim toga, riba je izvrstan izvor joda koji dobija iz planktona.